Na temelju članka 54. stavka 1 Zakona o ustanovama (Narodne novine br. 76/93, 29/97, 47/99, 35/08, 127/19 i 151/22), članka 37. stavka 2. Zakona o kulturnim vijećima i financiranju javnih potreba u kulturi (Narodne novine broj 83/22) i članka 10. Odluke o osnivanju Ustanove u kulturi Centar za kulturu Vela Luka („Službeni glasnik Općine Vela Luka“ br. 02/93 i 04/95), uz suglasnost Općinskog vijeća Općine Vela Luka (Službeni glasnik Općine Vela Luka, broj: ), dana 4.6. 2024.g. Ravnatelj Centra za kulturu Vela Luka donio je:
STATUT
Centra za kulturu Vela Luka
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Statutom Centra za kulturu Vela Lukauređuje se ustrojstvo,ovlasti i način odlučivanja pojedinih organa te druga pitanja od značaja za obavljanje djelatnosti i poslovanje Centra za kulturu Vela Luka (u daljnjem tekstu Centar).Izrazi koji se koriste u ovom Statutu, a imaju rodno značenje, koriste se neutralno i odnose se jednako na muški i ženski rod.
Članak 2.
Centar obavlja svoju djelatnost kao javna služba sukladno:
- važećim propisima RH,
- Odluci o osnivanju Centra za kulturu Vela Luka,
- Statutu Centra za kulturu Vela Luka,
- i drugim općim aktima Centra za kulturu Vela Luka.
Članak 3.
Centar je:
- samostalna,
- kulturna,
- znanstvena,
- umjetnička i
- informativna javna ustanova.
Članak 4.
Osnivač Centra je Općina Vela Luka (u daljnjem tekstu: Osnivač).
Članak 5.
Centar je pravna osoba. U pravnom prometu s trećim osobama Centar ima prava i obveze utvrđene zakonom i drugim propisima, odlukama Osnivača, ovimStatutom i drugim općim aktima Centra.
Centar odgovara za svoje obveze cijelom svojom imovinom. Osnivač odgovara za obveze Centra solidarno i neograničeno.
II. NAZIV, SJEDIŠTE I ZASTUPANJE CENTRA
Članak 6.
Naziv Ustanove je: „Centar za kulturu Vela Luka“.
Sjedište Ustanove je u Veloj Luci, Ulica 26 broj 2.
Naziv Centra mora biti istaknut na zgradi u kojoj je njegovo sjedište, odnosno u kojoj Centar obavlja djelatnost radi koje je osnovan.Centar može promijeniti naziv i sjedište. O promjeni naziva i sjedišta odlučuje Osnivač.
Članak 7.
Ustanova ima pečat okruglog oblika dužine promjera 20 mm sa tekstom na obrubu „Centar za kulturu -Vela Luka“. Svaki pečat ima svoj broj. Ravnatelj odlučuje o broju pečata.
Pečatom iz stavka 1. ovog članka ovjeravaju se isprave koje izdaje Centar te isti služi za redovito administrativno i financijsko poslovanje Ustanove.
Članak 8.
Ustanovu predstavlja i zastupa Ravnatelj.
III. DJELATNOST CENTRA
Članak 9.
Djelatnost Centra za kulturu je ona definirana u članku 2. Odluke o izmjeni i dopuni Odluke o
osnivanju Centra za kulturu „Vela Luka“ i to u užem smislu:
- organiziranje zbirki , specijaliziranih ili nespecijaliziranih,
- izrada kataloga,
- pronalaženje materijala prema zahtjevima za informacijama.
Djelatnost u širem smislu definira se kao:
1. muzejsko – galerijska djelatnost te prikupljanje, proučavanje, zaštita i izlaganje muzejske i arhivskegrađe,
2. integralna proučavanja i prezentacija i zaštita kulturne i tradicijske baštine Vele Luke,
3. suradnja sa nadležnim ustanovama za zaštitu spomenika kulture i nadzor nad stanjem graditeljske baštine u Općini,
4. organizacija predavanja, promocija, izložbi, koncerata, gostovanja, glazbeno-scenskih predstava i drugih kulturnih manifestacija,
5. izdavačko - informativna djelatnost,
6. koordinacija ustanova i udruga, te manifestacija koje djeluju na području Općine Vela Luka, a u vezi s korištenjem prostora Centra za kulturu,
7. poticanje i promicanje amaterskog stvaralaštva u kulturi
8. organiziranje kulturnih skupova, savjetovanja, radionica, kolonija, predavanja, seminara i tribina
9. edukacija i približavanje informacijskih i komunikacijskih tehnologija korisnicima i stanovnicima Općine Vela Luka
10. promicanje kulturnih vrijednosti i umjetničkih dosega općine Vela Luka, otoka Korčule i Hrvatskeputem međuopćinske i međunarodne suradnje,
12. promicanje održivog razvoja i kulture življenja kao kulture u najširem smislu
U Centru se čuva, prezentira i stručno obrađuje arheološka, umjetnička, etnološka i općenito kulturna zbirka Vele Luke.
Osnovu fundusa čini arheološki materijal iskopan na lokalitetu Vela Spila i Međunarodna poklonzbirka crteža, grafika i malih skulptura.
Pored djelatnosti iz prethodnog stavka, Centar može obavljati i druge djelatnosti koje služe obavljanju djelatnosti iz članka 9. stavak 1. ovog Statuta.
Članak 10.
Djelatnosti iz članka 9. stavak 1. ovog Statuta Ustanova obavlja na temelju Godišnjeg programa rada.
IV. UPRAVLJANJE CENTROM
A) OSNIVAČ CENTRA
Članak 11.
Upravljanje Centrom Općina Vela Luka kao osnivač ostvaruje kroz rad:
- Općinskog vijeća i Načelnika.
Općinsko vijeće Vela Luka ima slijedeća ovlaštenja:
- donosi Odluku o osnivanju i prestanku Centra,
- donosi Odluku o promjeni naziva i sjedišta,
- daje suglasnost na prijedlog Odluke o promjeni djelatnosti Centra
-daje suglasnost na Statut
- donosi odluku o imenovanju ravnatelja Centra
Načelnik Općine Vela Luka ima slijedeća ovlaštenja:
- predlaže Odluku o imenovanju ravnatelja Centra
- donosi Odluku o imenovanje v.d. ravnatelja Centra,
- daje suglasnost o nabavi radova i usluga koja prelaze vrijednost od 2.650,00 eura.
B) RAVNATELJ CENTRA
Članak 12.
Centrom neposredno upravlja ravnatelj.
Članak 13.
Ravnatelj ima položaj i ovlaštenja poslovodnog organa Ustanove i stručnog voditelja.
Članak 14.
Za ravnatelja može biti imenovana osoba koja ispunjava sljedeće uvjete:
- završen diplomski sveučilišni studij ili intergrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij ili s njim izjednačeni studij
- koja ima pet godina radnog staža u propisanoj vrsti i stupnju obrazovanja iz stavka 1 podstavka 1. ovoga članka
- koja se odlikuje stručnim, radnim i organizacijskim sposobnostima
- protiv koje se ne vodi kazneni postupak što se dokazuje uvjerenjem pribavljenim od nadležnog suda ili sustavom e-Građani, koje ne smije biti starije od 15 dana od podnošenja prijave koja ispunjava ostale uvjete određene posebnim zakonima
Kandidati su dužni uz prijavu dostaviti i prijedlog programa rada Ustanove za mandatno razdoblje.
Članak 15.
Ravnatelj ne može biti osoba koja prema zakonu kojim se uređuju trgovačka društva ne može biti članom uprave trgovačkog društva.
Članak 16.
Ravnatelj kao poslovodno tijelo i tijelo upravljanja samostalno:
- organizira i vodi rad i poslovanje Centra,
- predstavlja i zastupa Centra,
- poduzima sve pravne radnje u ime i za račun ustanove,
- zastupa Centar u svim postupcima pred sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim osobama s javnim ovlastima,
- odgovoran je za zakonitost rada Centra,- predlaže Osnivaču statusne promjene i promjenu djelatnosti Centra
- daje punomoć drugoj osobi da zastupa Ustanovu u pravnom prometu u granicama svojih ovlasti.
- donosi odluku o izboru djelatnika,
- odlučuje o zahtjevima za zaštitu prava, prigovorima i žalbama djelatnika Ustanove,
- izvršava godišnji program rada i razvoja i nadzire njegovo izvršenje, najmanje jednom godišnje podnosi izvješće vijeću Općine Vela Luka o poslovanju Ustanove i realizaciji programa,
- odlučuje o raspoređivanju možebitne dobiti Ustanove sukladno zakonu i Odluci o osnivanjuCentra
- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, Odlukom o osnutku Centra, ovim Statutom i drugim općim aktima Centra.
Članak 17.
Ravnatelj je odgovoran za provođenje poslovne politike Ustanove u okviru zakona, Odluke o
osnivanju Centra za kulturu Vela Luka i ovog Statuta.
Članak 18.
Ravnatelj vodi stručni rad Ustanove i odgovoran je za njega Osnivaču.
Članak 19.
Za ravnatelja može biti imenovana osoba koja ispunjava uvjete propisane čl. 41. stavkom 1.Zakona o kulturnim vijećima i financiranju javnih potreba u kulturi, a koji ponudi najprihvatljiviji program rada Centra za mandatno razdoblje.
Članak 20.
Ravnatelj se imenuje na vrijeme od 4 (četiri) godine. Nakon isteka mandata, ista osoba može biti ponovno imenovana za ravnatelja.
Članak 21.
Ravnatelja predlaže izvršno tijelo Općine Vela Luka, uz prethodno mišljenje Upravnog vijeća ako je osnovano, a na temelju javnog natječaja koji se objavljuje na internetskoj stranici i u Narodnim novinama. Odluku o imenovanju donosi Općinsko vijeće Općine Vela Luka.
Javni natječaj iz prethodnog stavka ovog članka raspisuje raspisuje i provodi Centar.
Ne raspiše li Centar javni natječaj za imenovanje ravnatelja u propisanome roku, natječaj će raspisati osnivač.
Javni natječaj za imenovanje ravnatelja raspisuje se najkasnije tri mjeseca prije isteka mandata ravnatelja, a rok za podnošenje prijave ne može biti kraći od 30 dana
U javnom natječaju se objavljuje:
- uvjeti koje kandidat mora ispunjavati - vrijeme na koje se ravnatelj imenuje - rok za podnošenje prijave kandidata - 30 dana od dana objave natječaja - rok u kojem se kandidati obavještavaju o izboru ne može biti dulji od 45 dana
Uz prijavu na javni natječaj obvezno se prilaže program rada za četverogodišnje razdoblje na temelju kojeg se imenuje ravnatelj.
Ako osnivač ne obavi razrješenje i imenovanje ravnatelja Centra kojemu je istekao mandat ili ovlast vršitelja dužnosti ravnatelja Centra, tijelo nadležno za provedbu nadzora nad zakonitošću rada i općih akata Centra iz članka 44. Zakona o kulturnim vijećima i financiranju javnih potreba u kulturi razriješit će dužnosti ravnatelja i imenovati vršitelja dužnosti ravnatelja bez provođenja javnog natječaja do imenovanja ravnatelja odnosno vršitelja dužnosti ravnatelja od strane osnivača, a najdulje do godinu dana.
Članak 22.
Za vršitelja dužnosti ravnatelja može se do imenovanja ravnatelja, a najdulje do godinu dana, bez provođenja javnog natječaja, imenovati osoba koja ima obrazovanje propisano člankom 41. stavkom 1. Zakona o kulturnim vijećima i financiranju javnih potreba u kulturi, a na ovu dužnost može se imenovati i osoba koja nije djelatnik Centra. Vršitelja dužnosti Centra imenuje izvršno tijelo Osnivača.
Članak 23.
Izvršno tijelo Općine Vela Luka je dužno imenovati ravnatelja u roku do 45 dana računajući od dana isteka natječajnog roka.
Članak 24.
Ravnatelj Centra može biti razriješen prije isteka vremena na koje je imenovan:
- ako sam zatraži razrješenje u skladu s ugovorom o radu, - ako nastanu takvi razlozi koji po posebnim propisima ili općim propisima o radu dovode do prestanka radnog odnosa,- ako ravnatelj ne postupa sukladno posebnim propisima ili općim aktima Centra, - ako ravnatelj svojim nesavjesnim, nepravilnim radom prouzroči Centru veću štetu ili ako zanemaruje ili nesavjesno obavlja svoje dužnosti tako da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju djelatnosti Centra - drugi razlozi i slučajevi predviđeni Zakonom
U slučaju razrješenja ravnatelja imenovat će se vršitelj dužnosti ravnatelja, a Centar je dužan raspisati natječaj u roku od 30 dana od dana imenovanja vršitelja dužnosti.
Po razrješenju s dužnosti ravnatelja ili nakon isteka mandata osoba koja je prije obnašanja dužnosti bila zaposlena na neodređeno vrijeme u Centru ima pravo povratka na rad odnosno rasporeda na radno mjesto jednake složenosti poslova, za koje je propisan isti stupanj obrazovanja i potrebno radno iskustvo u jednakom trajanju odnosno pravo povratka na rad kod poslodavca kod kojeg je bila u radnom odnosu na neodređeno vrijeme prije početka obnašanja dužnosti ravnatelja, bez provedbe javnog natječaja,a što se pobliže uređuje sporazumom s poslodavcem.
C) Upravno vijeće
Članak 25.
Centar ima Upravno Vijeće ukoliko zapošljava vise od 5 (pet) stručnih osoba.
Upravno vijeće ima pet (5) člana, a čine ga:
- tri predstavnika Osnivača,
- jedan član Stručnog vijeća i jedan član kojeg biraju svi djelatnici sukladno Zakonu o radu.
Članove Upravnog vijeća iz stavka 2. podstavka 1. ovoga članka imenuje nadležno tijelo Osnivača iz reda istaknutih kulturnih, znanstvenih, pravnih i ekonomskih stručnjaka, a osoba ima završen diplomski sveučilišni ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij ili s njim izjednačen studij.
Članove Upravnog vijeća iz stavka 2. podstavka 2. ovoga članka biraju odvojeno Stručno vijeće i svi djelatnici Centra iz svojih redova javnim glasovanjem, većinom glasova prisutnih. Izbor je pravovaljan ako je na sjednici prisutna većina članova Stručnog vijeća, odnosno većina djelatnika.
Izbor članova Upravnog vijeća iz stavka 4. ovoga članka obavit će se najkasnije u roku od osam (8) dana od dana imenovanja članova Upravnog vijeća od strane Osnivača.
Članak 26.
Mandat Upravnog vijeća traje četiri (4) godine, a počinje teći danom konstituiranja Upravnog vijeća.
Članak 27.
Članu Upravnog vijeća mandat može prestati i prije isteka vremena na koje je imenovan, odnosno izabran:
- u slučaju smrti,
- na osobni zahtjev,
- ako bude razriješen, odnosno opozvan,
- ako mu prestane radni odnos u Centru, a izabran je u skladu s odredbom članka 25. stavka 2. ovoga Statuta.
Član Upravnog vijeća može biti razriješen, odnosno opozvan u sljedećim slučajevima:
- ako se ne pridržava uputa i smjernica tijela koje ga je imenovalo, odnosno izabralo,
- ako sudjeluje u donošenju nezakonitih odluka ili odluka kojima se nanosi šteta Centru, a na to je bio upozoren,
- ako zanemaruje obveze člana Upravnog vijeća.
O razrješenju, odnosno opozivu člana Upravnog vijeća odlučuje tijelo koje ga je imenovalo, odnosno izabralo.
Članak 28.
U slučaju kada članu Upravnog vijeća mandat prestane prije isteka vremena na koji je imenovan, odnosno izabran, novom članu Upravnog vijeća mandat traje do isteka mandata člana Upravnog vijeća umjesto kojeg je imenovan, odnosno izabran.
Članak 29.
Prvu konstituirajuću sjednicu Upravnog vijeća saziva ravnatelj najkasnije u roku od 30 dana od dana imenovanja, odnosno izbora članova Upravnog vijeća.
Do izbora predsjednika Upravnog vijeća, sjednicom Upravnog vijeća predsjeda ravnatelj.
Predsjednika Upravnog vijeća biraju članovi Upravnog vijeća između sebe.
Članovi Upravnog vijeća biraju predsjednika javnim glasovanjem.
Svaki član Upravnog vijeća može za predsjednika predložiti samo jednog kandidata.
Ako su istaknuta dva kandidata, glasuje se za svakog kandidata ponaosob abecednim redom prezimena. Glasovati se može samo za jednog kandidata.
Za predsjednika Upravnog vijeća izabran je kandidat koji je dobio većinu glasova članova Upravnog vijeća.
Članak 30.
Upravno vijeće poslove iz svoje nadležnosti obavlja na sjednicama.
Sjednice Upravnog vijeća saziva predsjednik i 1/3 članova Upravnog vijeća i njima predsjeda predsjednik.
Pisani pozivi s prijedlogom dnevnog reda i materijalima za raspravu dostavljaju se najkasnije pet (5) dana prije održavanja sjednice.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovoga članka, ako za to postoje opravdani razlozi, poziv za sjednicu može se uputiti telefonom ili elektroničkim putem najkasnije dva (2) dana prije održavanja sjednice.
Članak 31.
U radu Upravnog vijeća sudjeluje i ravnatelj, bez prava odlučivanja.
Sjednici Upravnog vijeća kao gosti mogu prisustvovati osobe koje pozove predsjednik Upravnog vijeća.
Upravno vijeće pravovaljano raspravlja i odlučuje kada je na sjednici nazočna većina članova Upravnog vijeća.
Članak 32.
Upravno vijeće odluke donosi većinom glasova članova Upravnog vijeća.
Glasovanje na sjednici je javno, osim ako Upravno vijeće ne odluči da se o pojedinoj točki dnevnog reda glasuje tajno.
Članak 33.
O radu na sjednici Upravnog vijeća vodi se zapisnik.
Zapisnik vodi osoba koju za to ovlasti ravnatelj.
Zapisnik potpisuju predsjednik Upravnog vijeća i zapisničar.
Zapisnik se dostavlja članovima Upravnog vijeća uz poziv i materijal za narednu sjednicu Upravnog vijeća.
Upravno vijeće donosi Poslovnik o radu Upravnog vijeća kojim se pobliže uređuju pitanja iz djelokruga rada Upravnog vijeća koja nisu regulirana zakonom i ovim Statutom.
Članak 34.
Upravno vijeće može osnivati radne skupine radi razmatranja pitanja i pripremanja prijedloga iz svog djelokruga rada.
Članak 35.
Upravno vijeće:
- donosi Statut, nakon dobivanja suglasnosti Općinskog vijećavijećaOpćine Vela Luka,
- donosi Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada, na prijedlog ravnatelja,
- donosi programe rada i razvoja Centra na prijedlog ravnatelja i nadzire njihovo izvršavanje,
- donosi financijski plan i godišnji izvještaj o izvršenju financijskog plana te druge izvještaje sukladno propisima, na prijedlog ravnatelja,
- donosi godišnji plan nabave, na prijedlog ravnatelja,
- predlaže Općinskom vijeću statusne promjene te promjenu naziva i sjedišta Centra,
- odlučuje o promjeni djelatnosti Centra, uz prethodnu suglasnost Općinskog vijeća,
- raspravlja i odlučuje o izvješćima ravnatelja najmanje jednom polugodišnje,
- daje osnivaču i ravnatelju prijedloge i mišljenja o pojedinim pitanjima iz djelatnosti
Centra te pitanjima značajnim za organizaciju rada i poslovanja,
- odlučuje o stjecanju, otuđivanju i opterećivanju imovine pojedinačne vrijednosti veće od
2.650,00 eura uz prethodnu suglasnost Osnivača,
- predlaže promjene u organiziranju rada Muzeja,
- obavlja i druge poslove određene zakonom, ovim Statutom i općim aktima Centra. Iz članka
Ukoliko Centar nema Upravno vijeće, ravnatelj obavlja poslove iz članka 35.
Članak 36.
Stručno vijeće Centra je savjetodavno tijelo u stručnim poslovima Centra.
Članak 37.
Stručno vijeće Centra sastavljaju sve stručne osobe zaposlene u Centru koje imaju adekvatno stručno zvanje, znanje i iskustvo.
U radu stručnoga vijeća sudjeluje i ravnatelj Centra, ali isključivo kao ravnopravni član stručnoga vijeća.
Članak 38.
Stručno vijeće iz vlastitih redova bira svog predsjednika i zamjenika.
Članak 39.
Predsjednik ili zamjenik ima pravo sazvati sjednicu stručnoga vijeća.
Stručno se vijeće može sazvati na prijedlog bilo kojeg člana stručnog vijeća ili na prijedlog Osnivača ili Upravnog odbora.
Odluke i stavovi stručnog vijeća donose se dvotrećinskom većinom nazočnih članova,. uz mogućnost održavanja sjednica on line.
Rad stručnog vijeća detaljnije je utvrđen Pravilnikom o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada Muzeja.
Članak 40.
Osnovne obveze ovlasti Stručnog vijeća:
- raspravljanje i davanje mišljenja o programu rada i razvoja te o njegovu provođenju,
- predlaganje poduzimanja stručnih mjera, organiziranja i načina obavljanja stručnih poslova ravnatelju Centra,
- razmatranje potreba stručnog obrazovanja i usavršavanja djelatnika i predlaganje postupaka u svezi s tim potrebama,
- raspravljanje i davanje mišljenja o svim stručnim pitanjima veznim uz djelovanje Centra
- obavljanje drugih poslova sukladno Zakonu i aktima Centra.
Članak 41.
Centar nema pravo bez suglasnosti Osnivača promijeniti ili proširiti svoju djelatnost.
Članak 42.
Bez suglasnosti Osnivača Centar nema pravo osnovati druge pravne osobe.
RASPOLAGANJE IMOVINOM I FINANCIJSKO POSLOVANJE CENTRA
Članak 43.
Imovinu Centra čine sredstva koja su pribavljena od Osnivača, sredstava stečena pružanjem usluga i prodajom proizvoda ili pribavljena iz drugih izvora.
O imovini Centra skrbe zaposleni u Ustanovi i Osnivač.
Članak 44.
O korištenju i raspolaganju imovinom Centra odlučuje ravnatelj, sukladno odluci o osnivanju Centra i ovom Statutu.
Članak 45.
Centar vodi financijsko poslovanje i računovodstvo u skladu s propisima za proračunske korisnike. Centar ima jedinstven žiro račun preko kojeg obavlja promet novčanih sredstava.
Ravnatelj je ovlašten bez suglasnosti Osnivača izdavati i potpisivati naloge za nabavu potrošnog materijala, usluga i radova predviđenih u Financijskom planu Centra za tekuću godinu ako ne prelaze iznos od 2.650,00 eura. Financijska sredstva potrebna za rad Centra osiguravaju se iz proračunaOsnivača, vlastitih prihoda, donacijama, sponzorstvima, darovanjima i na drugi način u skladu sa zakonom.
Članak 46.
Centar dobivenim sredstvima raspolaže sukladno zakonima, aktu o osnivanju i Statutu ustanove.
V. JAVNOST RADA
Članak 47.
Rad Centra je javan. Centar je dužan na svojim mrežnim stranicama objaviti podatke o uvjetima i načinu pružanja usluga i obavljanju poslova iz svoje djelatnosti. Centar je dužan Statut te druge opće akte koji uređuju obavljanje njegove djelatnosti objaviti na svojim mrežnim stranicama na lako pretraživ način i u strojno čitljivom obliku.
O obavljanju svoje djelatnosti i načinu pružanja usluga Centar izvješćuje pravne osobe i građane:
-sredstvima javnog priopćavanja,
-održavanjem skupova i savjetovanja,
-izdavanjem publikacija,
-na drugi primjeren način.
Članak 48.
Ravnatelj centra dužan je u okviru svojih ovlaštenja davati nadležnim organima na njihov
zahtjev tražene podatke.
Ravnatelj je odgovoran za javnost rada Centra.
VI. POSLOVNA TAJNA
Članak 49.
Poslovnom tajnom smatraju se:
1. podaci sadržani u molbama, zahtjevima i prijedlozima građana i pravnih osoba upućenih Centru,
2. podaci sadržani u prilozima molbama, zahtjevima i prijedlozima građana i pravnih osoba iz točke 1. stavka 1. ovog članka,
3. podaci i isprave koji su određeni kao poslovna tajna zakonom ili drugim propisima,
4. podaci i isprave koje ravnatelj proglasi poslovnom tajnom.
Članak 50.
Podatke i isprave koje se smatraju poslovnom tajnom dužni su djelatnici Centra čuvati bez obzira nanačin saznanja za njih, pa i nakon prestanka rada Centra.
Članak 51.
O čuvanju poslovne tajne neposredno skrbi ravnatelj.
VII. ZAŠTITA ČOVJEKOVA KOLIŠA
Članak 52.
Djelatnici Ustanove su dužni obavljati svoje poslove iz djelatnosti Ustanove način da se osigura sigurnost na radu, zaštita od požara te provedu posebne mjere zaštite čovjekova okoliša.
VIII. SURADNJA SA SINDIKATOM
Članak 53.
Pod uvjetima utvrđenim zakonom i kolektivnim ugovorom, Centar će, kada se za to steknu uvjeti,može osigurati rad sindikalne podružnice i sindikalnog povjerenika.
IX. PRESTANAK RADA CENTRA
Članak 54.
Ustanova prestaje s radom:
1. pravomoćnošću sudske odluke kojom je utvrđena ništavost upisa ustanove u sudski registar;
2. pravomoćnošću odluke o zabrani obavljanja djelatnosti za koju je osnovana;
3. odlukom osnivača o prestanku ustanove;
4. pripojenjem drugoj ustanovi ili trgovačkom društvu, spajanjem s drugom ustanovom ili trgovačkim društvom, podjelom na dvije ili više ustanova, te pretvorbom u trgovačko društvo
5. pravomoćnošću sudske presude o ukidanju ustanove i
6. u drugim slučajevima određenim zakonom ili aktom o osnivanju.
U slučajevima iz stavka 1. točke 1., 2., 3.,5. i 6. ovoga članka provodi se postupak likvidacije ustanove uz odgovarajuću primjenu propisa o likvidaciji javnog trgovačkog društva.
X. OPĆI AKTI CENTRA
Članak 55.
Opći akti Centra su: Statut, pravilnici i odluke kojima se na opći način uređuju odnosi u Centru.
Članak 56.
Opće akte donosi ravnatelj Centra sukladno Zakonu i ovom Statutu.
Članak 57.
Izmjene i dopune općih akata donose se po istom postupku kao i sami opći akti.
Članak 58.
Opći akti Centra objavljuju se u „Službenom glasniku Općine Vela Luka“ i istog dana na oglasnoj ploči ustanove i web stranici Centra.
Opći akti iz prethodnog stavka ovog članka stupaju na snagu osmog dana po objavljivanju u
„Službenom glasniku Općine Vela Luka“ odnosno na oglasnoj ploči Ustanove.
Članak 59.
Pojedinačne akte kojima se uređuju pojedina prava i interesi djelatnika Centra donosi ravnatelj.
Članak 60.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Centra za kulturu Vela Luka () od godine.
Članak 61.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana nakon objave u „Službenom glasniku" Općine Vela Luka.
Utvrđuje se da je Općinsko vijeće Općine Vela Luka donijelo Odluku o davanju suglasnosti na Statut Centra za kulturu Vela Luka, KLASA:024-02/24-03/207, URBROJ:2117-21-01, od 05.06.2024.
Utvrđuje se da je ovaj Statut objavljen na oglasnoj ploči Centra dana 06.06.2024., a stupio je na snagu dana 13.06.2024.
Svi peti razredi OŠ Petra Kanavelića iz Korčule, u okviru terenske nastave posjetili su prapovijesni lokalitet Velu Spilu i Velu Luku. Arheolog dr.sc. Dinko Radić koji vodi istraživanja u Veloj Spili održao je predavanje o prapovijesti, istaknuvši da je tada more bilo niže oko 100 metara, pa se tako pješice moglo doći na Pelješac.
Dobro došli na službene stranice Centra za kulturu Vela Luka, na kojima možete davati svoje prijedloge, ideje i sugestije vezane uz očuvanje i promociju kulture na području Općine Vela Luka kao i na rad ovih stranica.
Pišite nam što Vas zanima, što želite gledati i doživjeti u Veloj Luci, u čemu želite sudjelovati i što na našim stranicama želite čitati. Sve dobronamjerne ideje i prijedloge svakodnevno ćemo s Vašim potpisom objavljivati na ovoj stranici.